Powered By Blogger

Popular Posts

Wednesday 5 December 2012

Kenangan bersama bekas suami

Dear Diary,

Besok 06.12.12 genap la aku di gelar janda selama 2tahun... tidak semua bisa menghadapi nya.. tapi itu la yg aku lalui skrg.. kejap masa berlalu..

Bkn ku pinta perkawinan yg terlalu singkat tapi jodoh pertemuan ajal dan maut semua di tangan Allah.. kita merancang tapi tuhan yg menentu..

Aku bkn la isteri yg baik... aku tak salah kn pun bekas suami aku.. lau aku baik,mesti tak diceraikan.. tapi hubungan kami masih lagi baik.. masih lagi berhubung tapi sekadar hanya menanya kn tentang anak saje..

Mummy dan bekas mertua.. baru2 ni ada berjumpa... dorg doakn moga perhubungan antara aku dan bekas suami boleh disatukan.. bekas mertua bilang pd mummy aku yg actually ex hubby aku mmg nk patah alik dgn aku cuma aku ada mamat.. yg aku plak bilang.. dia yg taknk aku alik sbb dia da jumpa pengganti baru..

Tapi aku percaya.. percaya pada Allah.. semua aku serah dan bertawakal kpd nyA.. aku tak bisa berbuat ape2 sbb ni la hukum karma aku pada bekas suami..

Baru2 ni aku da msg bekas suami .. "maafkn aku selama aku menjadi isteri dia dulu,aku tak pernah menjadi isteri yg baik maupun taat" alhamdulillah dia maafkan dan halalkn mkn minum ku sepanjang perkawenan kita...

Ya Allah.. dgn cara begini aku luahkn agar hati ini sentiasa tenang.. di setiap solat ku.. doa ku buat bekas suami tak pernah aku lupa.. moga dia bahagia bersama teman baru nya ryn..

Sementara aku.. masih lagi mencari ketenangan hati moga Allah menemukn ku dgn insan yg btol2 leh mencintaiku dan anak ku...

Aku sudah pun menerima hukuman Allah.. aku redha dan pasrah atas ketentuan nya..

Masih lagi mencari.. bkn mencari calom suami tapi mencari ape sebenarnya yg aku nk selama ini..

No comments:

Post a Comment